Poradna Osobní pneumatiky


Autor: | Vloženo: 18.10.2010 000 11:29 | Témata: Poradna Osobní pneumatiky

Jak rozpoznat, která pneu je přední a která zadní

Prosím o radu. Když chci vyměnit letní pneu (s diskem) za zimní (také s diskem), jak poznám, která pneu (s diskem) je přední (pravá,levá) a jak poznám zadní pneu (pravá, levá), případně poraďte směr vzorku na pneu - kterým směrem se má vzorek otáčet.
Děkuji.

  • 19. října 2010 - Oficiální zástupce obchodu Pneumatiky.cz

    Dobrý den,

    pneumatiky se nedělí na pravé a levé, ani zadní a přední. Pokud vyměňujete kola, která už jste používal, můžete si pouze poznačit, kde jste je předtím měl namontované.

    Jinak při montáži záleží na tom, zda máte pneu symetrické, směrové nebo asymetrické. Jednoduše. Symetrické pneumatiky můžete namontovat jakkoliv, proto na nich není žádná značka. Směrové musíte namontovat ve směru otáčení, proto je na nich šipka s názvem rotation. Ve směru šipky se musí otáčet kolo. Asymetrické mají pro změnu označení OUTSIDE a INSIDE. Outside je strana směrem ven, kterou uvidíte, když si stoupnete čelem k vozu, INSIDE směrem dovnitř do podvozku vozu. Ty se takto musí montovat všechny 4 a vypadají potom na jedné straně jakoby couvaly a na druhé jely dopředu. Je to takto v pořádku. Asymetrická pneumatika má rozlišeny tyto dvě strany, nebo´t každá plní jinou funkci. Jedna je soustředěna více na odvod vody, druhá na přímou jízdu a jízdu do zatáček. Liší se tedy jak dezénem na jednotlivých stranách, tak také směsí použitou v konstrukci pneu.

    Snad je to takto dostatečné. Kdybyste potřeboval ještě něco, kontaktujte nás prosím přímo na [email protected]

    Přeji Vám příjemný den.

    Jana Takácsová

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano (1)
    • Ne
    • jirka

      6. listopadu 2010 - jirka

      Dobrý den
      to co píšete v odpovědi se jeví jako vyčerpávající. Koupil jsem asymetrické pneu zimní Goodride SW601 XL FR 195/55 R15 H89. Mají označení OUT SIDE-vnější stranu, označení směru otáčení není a tedy vypadají při montáži na auto jak píšete--na jedné straně jakoby couvaly a na druhé jely dopředu. Dosud jSem za 30let takový případ na svých autech neměl, ale chápu vývoj jde kupředu, ale přesto se mi to jeví jako nelogické. zatím jsem neměl možnost vyzkoušet tyto pneu jak se budou chovat za jízdy na sněhu, náledí ap., když výrobce asi nevyrábí pravé a levé provedení. Proto se ptám, zda jsou s tímto provedením zkušenosti, když drážky na jedné straně odvádějí sníh vodu ven a na druhé???Jeví se jako by tlačily sníh a vodu pod vůz. Možná je to jen optická záležitost a výrobce to má ošetřené, ale jeví se mi to jako nelogické.Rád se nechám poučit. Děkuji za odpověd. Jiří Reissig


  • 9. listopadu 2010 - Oficiální zástupce obchodu Pneumatiky.cz

    Dobrý den,

    v poslední době jsou nejčastěji vyráběny asymetrické pneumatiky a používány pro vyšší řady vozidel. Jedná se aktuálně o jeden z nejvyspělejších dezénů, který je distribuován pro celosvětové trhy.
    Vývojovým centrům jednotlivých značek, se podařilo vytvořit dezén, který významně stabilizuje vozidlo právě při použití asymetrických pneumatik a který nabízí zlepšené jízdní vlastnosti oproti pneumatikám starších dezénů (symetrická, směrová). Využívá k tomu dělený dezén pneumatiky a to bez toho, aniž by byla narušena stabilita změnou směru kanálových drážek. Odvod vody zajišťují podálné kanály, příčné drážky pak zlepšují trakci pneumatiky.
    Ano, existuje levá a pravá pneumatika. Tato konstrukce se ale využívá až u velkých rozměrů pneumatik pro vozy typu Porsche, Ferrari, Aston Martin apod. V tomto případě se však jedná již o speciální vozidla, kde standardní konstrukce pneumatik pro osobní vozidla nemusí fungovat.

    Přeji pěkný den.

    Jana Takácsová

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano
    • Ne
    • jirka

      9. listopadu 2010 - jirka

      Děkuji za odpověd. tedy nemuže dojít k situaci, že na straně vozu , kde jsou drážky na pneumatice opticky viditelné jako protisměrné, bude odvod vody tlačen pod automobil. Laicky řečeno. A vůz nebude vykazovat špatné jízdní vlastnosti na mokru a sněhu-špatné vedení v zatáčkach a podobně?. Děkuji JR


    • Pneumatiky.cz

      10. listopadu 2010 - Oficiální zástupce obchodu Pneumatiky.cz

      Dobrý den,

      ne, to se stát nemůže. Pneu jsou konstruovány tak, aby vnitřní strana plnila určité vlastnosti (odvod vody) a vnější jiné (lepší funkci v zatáčkách). Toto je zajištěno montáží outside inside. Tato pneumatika by měla vykazovat právě lepší vlastnosti

      Jana Takácsová


    • jirka

      10. listopadu 2010 - jirka

      VELMI DĚKUJI ZA VYČERPÁVAJÍCÍ ODPOVĚD A PŘEJI PĚKNÉ DNY JR


Tato otázka byla již uzavřena, protože na ni nikdo během posledních 90 dnů neodpověděl.

Pokud se chcete zeptat na něco dalšího, položte novou otázku.